2010. augusztus 31., kedd

Jeans megkapja a rávaló felniket!


Remélem hétvégén, már a garázsban lesz!
Jeans kellékekhez már csak a matricák kellenek, meg hogy a Gazsi elkészítse az üléseket!

2010. augusztus 30., hétfő

2010. augusztus 29., vasárnap

Kaposvár 2010

Kis csapatunk egy része sikeresen ellátogatott tegnap Kaposvár főterére!
nem volt zökkenőmentes az út!Gazsi bogarának a gyújtása később az ablaktörlő romlott el , így elkeseredve haza is mentek,nekem pedig benzincsövet kellett cserélnem!Zoli bogara hibátlanul teljesített a roszz idő ellenére is!
a programok között volt a felvonulás, arról pár percel,de lekéstünk viszont a főtérre egy kis mellékutcán keresztül bejutottunk a felvonolók közé!
nagyon sok szép autó gyűlt össze!
képek:www.kep.tar.hu/vwakos

2010. augusztus 22., vasárnap

Ismét 4 keréken

hétvégén sikerült guríthatóvá tenni az alvázat, bekerült a helyére a váltó!
az alvázon már csak a fékeket kell beüzemelni és kész!
a motor csinosítása is folyamatban van!

2010. augusztus 19., csütörtök

Porfestés

Elkészültek a motor burkolatok!
hétvégén kezdődhet a motor feldíszítése!

2010. augusztus 18., szerda

jeans bug

Nemsokára gurítható lesz az alváz, hétvégére meglesznek a homokszórt, porfestett alkatrészek és be lehet szerelni a váltót a helyére, aztán következhet a motor beszerelése!
Minap felvettem a kapcsolatot egy külföldi Jeans bug tulajdonossal, hogy megtudjam az autó oldalán lévő matricák pontos méretét!hamar választ is kaptam!
http://www.jeanskäfer.de/

elindulhat a matricák legyártása is!bár a felragasztás nem mostanában lesz!
ezt a találtam a sok réteg lemez alatt!



2010. augusztus 1., vasárnap

Laza ujjgyakorlat 2, (motor építés buktatókkal)

előzmények: http://71garage.blogspot.com/2010/05/laza-uj-gyakorlat.html
Ha valaki motor tuningra adja a fejét készüljön fel a buktatókra is.Lesznek.
Pedig ez nem is olyan nagy átalakítás, lehet, hogy a csillagok állása vagy a rutintalanság vagy a lányos zavar okozta a hibákat.
A további járatás újabb hibákat hozott.
Már kezdtem kicsit bátrabban tolni neki mikor furcsa hang jött a kuplung környékéről...
Már 1-2 hete "készen" várt a motor mire Ákos barátommal beszereltük az autóba, közben elfelejtettem, hogy a lendkereket még nem húztam fixre, gondoltam majd mielőtt beszerelésre kerül.... (1-es hiba),naná hogy lelazult.

A szelepemelő harmónika csöveit jónak gondoltam és nem vettem újat(2-es hiba),, már az első próba úton olajos lett egy, de mostanra 3 is olajos, és nem tömítettségi probléma hanem a harmónika ereszt.

Egy hétvégén kiszereltem a motort és meghúztam a lendkereket, és kicseréltem a kipufogót gyárira, mert nem tetszett a hangja a sport kipuffnak, más javítást nem végeztem mert nem volt kedvem leszedni a hengerfejeket a harmónika csövek cseréje miatt +új csövem sem volt
Vissza szereltem beállítottam és autókázás, 500km után olajcsere, és egy egy napos Gárdonyi túra szombaton, Zoli barátom frissen elkészült bogarával + kis családja, én a friss motor és Andim, a harmónika csöveknél az olajszivárgást leszámítva hiba nélkül teljesítettük, jó kis túrázós tempóban oda és kicsit hajtósan vissza.

Aztán vasárnap kicsit autóztam a környéken, hazafele jól meghajtottam, kicsit hangos lett a difim, előtte sem volt csendes, de most olyan ikaruszos, és néha kopog is, ha tolatok olyan mintha egy marék kavics lenne a fogaskerekek között.Szóval váltó kuka.

A váltóm már akkor sem volt tökéletes amikor az autót vettem, de akkor másra gyanakodtam,(hátsó futómű) ami javítva lett és ezzel kizárva a hibalistából, de nem szűnt meg a jelenség, néha ha tolatok furcsa hangokat ad, recseg-ropog.
Sz@r váltóval nem kellett volna tuning motorozni meg gyorsulgatni(3-sa hiba).

Motor ismét kint van de most jött vele a váltó is, szerencsére volt a polcon egy másik váltóm ami az új tömítésekre várva egyenlőre de hamarosan beszerelődik a a régi helyére, és a motort sem rakom addig vissza amíg ki nem cserélem az összes harmónika csövet.....
A Kaposvári találkozóra menni szeretnék bogárral, nem lesz unalmas addig az élet.

by.: gas