2010. március 27., szombat

The Transporter

megvolt az első fuvar!
jól bírta a kisautó!



2010. március 17., szerda

2010. március 9., kedd

Jeans bogi






Az autó 2006 ban került Gazsihoz !megmentette a bontástól!az autó vásárlása után kiderült h ez egy jeans kiadású bogárka!1 éves nyomozás után sikerült megszerezni az autó papírjait!
2008 ban eladásra került egy karosszérialakatosnak, aki szétszedni szétszedte, de feladta, így Gazsi vissza vásárolta , majd meghirdette a bogarhatu.hu forumon,hogy jó gazdát találjon neki!volt rá sok jelentekező ,de végül Ákoshoz került Szigligetre!
Ákos nagy lendülettel neki is esett a felújításnak !
Remélhetőleg a nyáron már saját lábán robog a találkozókra!
Az autó felújításáról képek itt: www.kep.tar.hu/vwakos

2010. március 7., vasárnap

Múlt idézés-Miből lessz a cserebogár

2005-ben került hozzám a ez a 71-es bogár

kicsit egyedi külsővel :-)
2 évig gyűjtögettem az infót a pénzt és az alkatrészeket, addigra már tudtam hogy fog kinézni ha egyszer elkészül.


hasonló volt az elképzelés de.......

Sok munka és idő után kirajzolódni látszott a cél

volt olyan elem ami nem volt szükségszerű cserélni de a későbbi hibák elkerülése miatt elemcserével lett javítva,(amit később meg bántam) + egy korábbi gittel javított törés miatt a bal oldalon a kaszni alig 1.5 cm-el volt rövidebb, az után gyártott elemeken nem minden van úgy mint a gyári elemeken, pl. díszléc lyukak a tankajtó felső élével egy vonalban futnak nem kell tovább ecsetelni ez milyen hibákat okozhat később, az ajtó nyílása 2mm-el körben nagyobb a gyárinál, ja és más a felső íve stb. ......

a töbszöri újra "festés" meghozta az eredményét, szinte minden réteg 2-3 cm2-es darabokban jött le az eredeti marina blau-ig a rács alatt, ennek orvoslása miatt a rácsot kivágtuk, fémtisztára pucolás és hegesztést bíró alapozás után lett vissza hegesztve




újak a padló tálcák, az ülés síneket és a hegesztéseit érdemes megerősíteni ha ülni is szeretnénk az autóban


A kaszni alapos lakatoláson esett át, és új sárvédőket is kapott, előre az átalakított duplalámpás műanyagok helyett, hátul pedig a nem évjárat azonos nagy (elefánt talp) lámpás sárvédők szorultak cserére.

A kasznis műhelyből a fényezőbe vezet az út.
A szín kiválasztása okozott némi fejtörést, több szín is esélyes volt a fehértől a feketéig, de mindenképp a gyári színlistából akartam választani, a három dobogós, Ákos jeans bug-nak az eredeti L28N orange színe, vagy az L70F chinchilla, a szürke jól áll a bogárnak, és végül a győztes L620 savanna beige.

a kaszni a fémig meg tisztult
A "bézs " szín mellett több érv is szólt, világos, könnyebb tisztán tartani, és a külső eredetire alakítása mellet a belsővel már voltak tervek, volt egy kis marhabőr a műhelyben fekete és bézs színben, ami nagyon hasonlított a próbaként a minta lemezre fújt színhez, a fényező leakart beszélni erről a színről mert a katalógusban egész más árnyalatú mint a valóságban, ezért egy lemezre mintát csinált, de nem volt meggyőző, nem tettem le a vilégosra váltásról,

ezért a fillerre is fújt egy hasonló színt, ami csak segített az esetleges bizonytalanságon, így hát lassan minden elem elnyerte végleges színét.



így utólag, a fényezésre nem lehet eleget áldozni

folyt.köv.........

Egy kis ízelítő, hogy mi lett az eredmény :-)
írta :Gazsi/gas/

Jeans bug alváz




Tegnap elkészült Szeki mester műhelyében az alváz festése !
Az alja kapott egy jó vastag alvázvédőréteget!
Elkezdődhet az összeszerelés!

2010. március 4., csütörtök

készül a pritsche

Végre vége a hideg napoknak , újra lehet az udvaron is autót építeni
Kornél t2 Pritschén még egy kicsit kell lakatolni, de jól haladunk!

2010. március 2., kedd

Első bejegyzés

Azért hoztuk létre ezt az oldalt ,hogy bemutassuk autóink épülését,
a 71-es út menti bogaras életről egy kis ízelítőt kapjanak az olvasok és tudósítsunk az éppen aktuális találkozóról!