2010. október 30., szombat

Laza ujjgyakorlat 3. vagy "váltóláz"

Laza ujjgyakorlat 3. vagy "váltóláz"

előzmények:
http://71garage.blogspot.com/2010/08/laza-ujgyakorlat-2-motor-epites.html
A váltó cseréhez először használhatóvá kellet tenni a meglévő cseredarabot, vettem olajat és megrendeltem a tömítéseket, a rossz váltót "kikaptam", a szétszerelés után kiderült, hogy nem a difi a hunyó hanem a féltengely pozicionáló ékekből töredeztek ki darabkák és ez került a tányérkerék és az oldalkerék fogai közé, és a féltengely végén is nyomokat hagyott.



Szerencsére a talonba lévő váltó szemrevételezés után sokkal jobb állapotúnak-kevesebbet futottnak tűnt, bár a farok részt át kellet cserélni mert ez egy fiatalabb típus váltója és más a váltóbak kialakítása.
Az új tömítésekkel össze raktam az "új" váltót, kihézagolva a féltengelyeket, bekerültek az új váltótartó bakok is, és ha már az egész futómű kint volt az 1 éve polcon porosodó Monroe lengéscsillapítókat szereltem vissza, és természetesen új féltengely szimering és O gyűrű is beszerelésre került.




A próba körre a régi motort raktam vissza mert az 1.6-on még nem volt időm kicserélni a harmónika csöveket és nem akarom még egyszer kivenni a motort.
A kaposvári találkozóra kész is lett a kocsi, de el nem jutottunk oda mert a szakadó esőben épp csak az ablaktörlő mondta be az unalmast és Balatonszentgyörgyről vissza fordultam........
Az ablaktörlő szerkezetét sikerült megjavítani, a tatabányai találkozóra ezért ellátogattunk, ahol végig esett tesztelve lett az ablaktörlő rendesen, váltó is jól vizsgázott, jól kapcsolható, nincs olaj folyás, egyenlőre marad, már csak a motort kell megcsinálni és végre kész lesz ez a kis túra kocsi.....



by: gas